• اطلاعیه ها

DEHPOUR

کاربران
  • تعداد ارسال ها

    65
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

  1. عالیه افرین تمیر میشه یه جور با ایمیل یا اس ام اس جوابمو بدی
  2. خبرفوری در پی قهرمانی آلمان مسعود اوزیل ملی پوش پرافتخار و مسلمان آلمانی تمام هدایا و پاداش هایی که از مرکل صراعظم آلمان گرفت به همراه پاداش های رئیس جمهور المان به کودکان و مردم ظلم دیده فلسطین بخشید و قول ساختن 4 مسجد در برزیل را داد
  3. باشه خودت بیا دنبال

  4. سلام دهپور عزیز و گرامی بفرمایید اینم رمز:

    Nplg7-22kgi-unoxh-82nbo

    برای اینترنت دانلود منیجر

    با تشکر امیرحسین

  5. سلام محمود جان.لطفا اگه امکان داره چت پایین صفحه رو بیارین.باتشکر.کاربر dehpour

  6. https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRXtLuCwLTUiuksNpDr2QhZ9nvfT6GHbviY5WBah6yUVGOidGyDhttps://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRg_q6GTIeJygLphQKkjBfSWNtLBod3uwz2b1spvVI-LIpm35WkkA[h=2]واژه‌شناسی[/h] جهنم، واژه‌ای است عبری (به عبری: גי(א)-הינום) - (به انگلیسی: ‎Gêhinnôm) گ ِ+ هینوم[۱] = دره‌ی هینوم، که دره‌ای است در اطراف اورشلیم که راه به سمت بیت‌لحم از آنجا پیموده می‌شود. در گذشته‌های دور کودکان در آنجا برای خدایی به نام مولوخ (ارمیا ۷:۳۱) قربانی می‌شدند و بعدها در آنجا آتشی ماندگار افروخته شد که این آتش تجسمی شد برای دوزخ(شئول در عبری)، و مکانی برای محکومیت و نابودی گناهکاران(متی ۱۸:۸).[۲] "جهنم"، که گاهی به صورت جهنم‌دره در زبان فارسی به کار برده می‌شود، دره‌ای در اورشلیم (بیت المقدس) است. [h=2]کهن ترین پیشینه در تاریخ ادیان[/h] از ۱۸۰۰ سال پیش از مسیح، دین زرتشت سخن روز قیامت را مطرح کرده و آتشگاهی را توصیف می‌کند که انسان‌های نیک آتش آن را چون شیر و عسل؛ و انسان‌های پلید آن راچون آهن گداخته بر جان خود احساس می‌نمایند. روح مرده سه روز در کنار جسد می‌ماند و سحر گاهان روز چهارم به سوی پل چینوت در قله‌ی کوه البرز (بلخ) روان می‌شود. در آنجا دادگاهی در حضور ایزدان سروش، رشن و اشتاد و با نظارت ایندرا و میترا برگزار می‌گردد و با ترازو به کارهای نیک و زشت او رسیدگی می‌شود تا بتوان دید کدامین کفه ترازو سنگین‌تر است. سپس انسان نیک‌سرشت از راهی نورانی به سوی پردیس (بهشت)، و انسان گناهکار به دره‌ای پرتاب می‌شود و دیوها او را از آنجا به دوزخ می‌رانند.) [۳][۴][۵] [h=2]جهنم از دیدگاه اسلام[/h] بر اساس باورهای اسلامی، جهنم هفت طبقه دارد و هر چه پایین‌تر برود، جای افراد بدتر است. عذاب‌های دوزخ هم روحی هستند هم جسمی. برخی جهنمیان همیشه در آنجا می‌مانند و برخی دیگر پس از مدتی بخشوده می‌شوند و به بهشت می‌روند.[۶] تنها راه خلاصی از جهنم یا پایان کیفر مقرر است یا شفاعت شفیعان.[۷] گناهان برخی کسان چنان سنگین است که در آن جاودانه می‌شوند.[۸] جهنم جای عمل نیست و بنابر این نمی‌توان در آنجا با عمل صالح خویش را از عذاب رهانید.[۹] امام علی در خطبه‌ای در مورد ضرورت یاد قیامت و عذاب الهی چنین می‌گوید: مردم ! شما چونان مسافران در راهید، که در این دنیا فرمان کوچ داده شدید، که دنیا خانه‌ی اصلی شما نیست و به جمع اوری زاد و توشه فرمان داده شدید. آگاه باشید این پوست نازک تن، طاقت آتش دوزخ را ندارد، پس به خود رحم کنید. شما مصیبت‌های دنیا را آزموده‌اید، آیا ناراحتی یکی از افراد خود را بر اثر خاری که در بدنش فرو رفته، یا در زمین خوردن پایش مجروح شده، یا ریگ‌های داغ بیابان او را رنج داده، دیده‌اید که تحمل ان مشکل است؟ پس چگونه می‌شود تحمل کرد که در میان دو طبقه آتش، در کنار سنگ‌های گداخته، هم‌نشین شیطان باشید؟ آیا می‌دانید وقتی مالک دوزخ بر آتش غضب کند، شعله‌ها بر روی هم می‌غلتند و یکدیگر را می‌کوبند؟ و آنگاه که برآتش بانگ زند میان درهای جهنم به هر طرف زبانه می‌کشد؟ ای پیر سالخورده، که پیری وجودت را گرفته‌است، چگونه خواهی بود آن گاه که طوق‌های آتش به گردن‌ها انداخته شود و غل و زنجیرهای آتشین به دست و گردن افتد چنان که گوشت دست‌ها را بخورد؟ [۱۰] امام صادق در مورد جهنم چنین می‌گوید: آتش دنیا یک بخش از ۷۰ بخش آتش جهنم است، آتش جهنم ۷۰ بار با آب خاموش شده سپس شعله‌ور گردیده تا به آتش دنیا تبدیل گشته است و اگر چنین نبود هیچ انسانی طاقت تحمل آتش را نداشت![۱۱] در روایت دیگری از امام علی نام طبقات و درهای جهنم چنین ذکر شده است: ۱- هاویه؛ ۲- سعیر؛ ۳- جحیم؛ ۴- سقر؛ ۵- حطمه؛ ۶- لظی؛ ۷- جهنم[۱۲] « اولین طبقه جهنم ٬ هاویه است و آخرین و پایین ترین طبقه آن جهنم است .» در بعضی روایات عکس آن هم ذکر شده است. [h=2]جهنم در آیین بهایی[/h] در دیانت بهایی جهنم دارای تعبیری متفاوت از اسلام است. بهاییان به جهنم به عنوان تنبیهگاهی که انسان در آن آزار و اذیت جسمانی شود اعتقاد ندارند و جهنم را کاملاً روحانی می‌دانند. آن‌ها اعتقاد دارند که روح گناهکار پس از مرگ در مراتب پایین جهان بعدی می‌ماند و صعود نمی‌کند و عدم رضای خدا از اعمال انسان در دنیا سبب واپس‌ماندن روح در دنیای بعد از مرگ و همانا باعث عذاب آن است و جهنم همین است.[۱۳] [h=2]جهنم در تاریخ[/h] "جهنم" شکل عربی شده‌ی واژه‌ی "گِهینُّم" در زبان عبری- زبانی کهن تر و از شاخه‌ی زبان‌های سامی در منطقه‌ی بین‌النهرین- و به معنی "دره‌ی پسر هینّوم" است. (به انگلیسی: Valley of the Son of Hinnom). این دره در شهر اورشلیم، و در جنوب کوه صهیون واقع، است که در زمان‌های قدیم محل سوزاندن زباله‌های شهر بود و بعدها، افراد آن منطقه، بر اساس باورهای خود، جنازه‌ی کسانی را که از رستگاری‌شان نومید شده بودند، برای مثال آدم‌هایی که دست به خودکشی می‌زدند، در این مکان می‌سوزاندند. این منطقه، همچنین، محل عبادت آن دسته از قوم بنی اسرائیل بود که به دین‌های کنعانی و فنیقی ایمان داشتند و پیکره‌هایی از خدایان‌شان، مانند "مولوچ" و "بعل" ، را در این دره ساخته بودند و عبادت می‌کردند. دره هینوم در ١٩٠٠ ولی اندک اندک، نادانی قوت گرفت و منجر به پی آمدهای دهشتناکی شد. آنها در آن مکان، قربانی کردن را شروع کردند، و روزی شخصی به نام هینّوم، فرزند خود را در آنجا قربانی کرد و از آن پس آنجا را "دره‌ی پسر هینّوم" نامیدند. ( Gey Ben-Hinnom ĝ-ben-hinnōm یا valley of the son of Hinnom). این داستان در کتاب مقدس نیز ذکر شده است. برای مثال در دوم پادشاهان ٢٣:١٠ آمده است: " و او توفت را نابود کرد، که در دره پسر هینوم بود، تا هیج کس پس از آن دختر یا پسر خود را مجبور نکند از آتش مولوچ عبور کنند." و یا در ارمیا ٣٢:٣٥ آمده است: " و آنها برای بعل مکان های بلندی ساختند، که در دره پسر هینوم بود، و آنان پسران و دختران خود را مجبور کردند از درون آتش مولوچ عبور کنند، در حالی که من چنین دستوری نداده بودم، و این تصور که آنان چنین کار پلیدی را انجام دهند به ذهنم خطور نکرده بود و آنان جودا را به گناه کشاندند." با گذشت زمان، واژه ی "پسر" از عبارت "دره پسر هینوم" کم شد و به "گِهینُُّم" "دره‌ی هینّوم" تغییر شکل یافت. دره هینوم در ٢٠٠٧. شایان ذکر است این مساله که در ابتدا، آن دره، برای مردم، محلی برای از بین بردن زباله‌ها بوده، و بعدها، از روی خرافات و نادانی، آن را به عبادت‌گاه و قربان‌گاه تبدیل کرده‌اند؛ یا اینکه، بر عکس، از عبادتگاه به زباله‌دان تغییر یافته، خیلی آشکار نیست، و به گمان و بینش ما بستگی دارد. اما، شاید نکته مهم این باشد که کل این ماجراها، بعد از سلیمان و داود اساطیر سامی شروع می‌شود که مربوط به سه هزار سال پیش هستند و می‌توان منشا "گِهینُّم" را در زبان پارسی کهن یافت، چرا که بسیاری از واژگان و آیین‌های زبان و فرهنگ آریایی، به زبان و فرهنگ مردم مناطق دیگر، از جمله زبان و فرهنگ یونانی و عبری، راه پیدا کرد. مقبره در دره هینوم واژه‌ی اوستایی گَئِثانَنی [gaeθā] که در زبان کهن سانسکریت هم، با کمی دگرگونی آوایی وجود دارد، در بر گیرنده‌ی ریشه‌ی واژگانی مانند "گیتی"، "کیهان" و "جهان"، و به معنای "جهان‌های زیرین" است که به باور آریایی‌ها به هفت طبقه بودن دنیای مردگان اشاره دارد و مکانی است سرد.همین مساله انعکاس دهنده‌ی ذهنیت ایرانیان باستان است که با توجه به موقعیت جغرافیایی زندگی خود، زمستان و سرما را سخت و عذاب آور می‌دانستند، بر خلاف اقوام سامی که از گرمای سوزان رنج می‌بردند. به هر حال، "جهنم"، همان گونه که پیشتر اشاره شد گاهی به صورت جهنم‌دره در زبان فارسی متداول است، دره‌ای در اورشلیم است که اکنون یکی از مراکز گردشگری آن شهر به شمار می‌آید تا جایی که بعضی از بازدید کنندگان در آن قربان‌گاه روزگار کهن، دراز می‌کشند تا تصویری از نادانی جنایتکارانه‌ی پیشینیان را بازسازی کنند.
  7. https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRv8vgA9nRJbeEqCXsLj5wvGEjS6drKoz1_VY_RqDe6UvWOLnIlZghttps://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcThQl2qoqTSLYbPrNyxiHTMsZjMcxRGcp3nQlOI15YCNYSJY6bp1Qhttps://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcS3DGQz6r0TzI4WowoNXuoNHfA8DB-QWu8IqmRQZ7QQLn-ggKb32Q[h=2]کهن ترین پیشینه در تاریخ ادیان[/h] از ۱۸۰۰ سال پیش از مسیح، دین زرتشت سخن روز قیامت را مطرح کرده و آتشگاه (جهنم) و پردیس (بهشت) را توصیف می‌کند. روح مرده سه روز در کنار جسد می‌ماند و سحر گاهان روز چهارم به سوی پل چینوت در قلّهٔ کوه البرز (بلخ) روان می‌شود. در آنجا در دادگاهی در حضور ایزدان سروش، رشن و اشتاد و نظارت ایندرا و میترا برگزار و با ترازو به کارهای نیک و زشت او رسیدگی می‌شود تا بتوان دید کدامین کفه ترازو سنگین تر است. سپس انسان نیک سرشت از راهی نورانی به سوی پردیس (بهشت) و انسان گنهکار به دره‌ای پرتاب می‌شود و دیوها او را از آنجا به دوزخ می برند.[۱][۲] [h=2]بهشت از دیدگاه مسیحیت[/h] از دیدگاه مسیحیت کشور فلسطین و قدس سرزمین و شهر پاک خداست و خداوند در کتاب انجیل بهشت را قدس آسمانی می‌نامد که با طلا و نقره و انواع جواهرات زیبنده شده و خداوند بر همه چیز کنترل دارد و در آنجا به کسانی که به بهشت می‌روند که باورمندان مسیح هستند بدن‌های جدیدی می دهند که در آنها شهوت و گرسنگی و بیماری و درد نیست و اشخاصی که این بدن‌ها را دریافت می‌کنند در مرکز قدس آسمانی همیشه خداوند را با سرود و آواز و سازهای زیبا و رقص به همراه فرشتگان می پرستند و اشخاصی که این بدن‌های نو را دارند (یعنی کسانی که در بهشت هستند) به هیچ عنوان از پرستش و عشق ورزیدن به خدا خسته نمی شوند و همیشه در شادی و آرامش او خواهند بود (مکاشفه یوحنا باب ۲۱ آیات ۱ تا ۶ | باب ۲۱ آیات ۱۵ تا ۲۷) [h=2]بهشت از دیدگاه اسلام[/h] در نظر قرآن، مؤمنان و پرهیزکاران سرانجام به جایی جاویدان به نام جنت می‌روند و زندگی نیکبار و خوشی را در پیش می‌گیرند بنا بر آیات قرآن این پیمان خدایی صد در صد است.[۳] قرآن از دو بهشت نام برده: یکی در عالم برزخ که موقت است و دیگری در آن جهان که جاودان است.[۴] بهشت درجات و مراتبی دارد و برخی از آنها بر دیگری برتری دارند. نعمت‌های بهشتی نیز بسته به درجات بهشتیان، گوناگونی دارند.[۵] [h=2]توصیف ویژگیهای بهشت از نگر علی ابن ابی طالب[/h] اگر با چشم دل به آنچه که از بهشت برای تو وصف کرده‌اند بنگری، از انچه در دنیاست دل می‌کنی، هر چند شگفتی آور و زیبا باشد؟ از خواهشهای نفسانی و خوشیهای زندگانی و منظره‌های آراسته و زیبای ان کناره می‌گیری، و اگر فکرت را به درختان بهشتی مشغول داری که شاخه‌هایشان همواره به هم می‌خورند و ریشه‌های آن در توده‌های مشک پنهان و در ساحل جویباران بهشت قرار گرفته آبیاری می‌گردند، و خوشه‌هایی از لؤلؤ آبدار به شاخه‌های بزرگ و کوچک درختان آویخته و میوه‌های گوناگونی که از درون غلاف‌ها و پوشش‌ها سر بیرون کرده‌اند، سرگردان و حیرت‌زده می‌گردی: شاخه‌های پر میوهٔ بهشت که بدون زحمتی خم شده در دسترس قرار گیرند، تا چینندهٔ ان هرگاه که خواهد برچیند، مهمانداران بهشت گرد ساکنان ان و پیرامون کاخهایشان در گردشند و آنان را با عسلهای پاکیزه و شراب‌های گوارا پذیرایی کنند. آنان کسانی اند که همواره از کرامت الهی بهره مندند تا انگاه که در سرای ثابت خویش فرود آیند و از نقل و انتقال سفرها آسوده گردند. ای شنونده! اگر دل خود را به منظره‌های زیبایی که در بهشت به ان می‌رسی مشغول داری، روح تو با اشتیاق فراوان به ان سامان پرواز خواهد کرد، و از این مجلس من با شتاب به همسایگی اهل قبور خواهی شتافت. خداوند با لطف خود من و شما را از کسانی قرار دهد که با دل و جان برای رسیدن به جایگاه نیکان تلاش می‌کند.
  8. سلام دهپور عزیز رزبلاگ حذف شده است .

    باتشکر از امیرحسین

  9. مرتضی جان بسیار زیبا وجالب بود تاحالا ندیده بودم.ممنون.
  10. در زیر لیستی از آمار کل گل‌های زده شده توسط بازیکنان در لیگ برتر فوتبال ایران (۲۰۰۱-۲۰۱۳) قرار دارد. بازیکن باشگاه‌ها گل سال ۱ رضا عنایتی ابومسلم، استقلال تهران، سپاهان، صبای قم، مس کرمان ۱۱۲ ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۶، ۲۰۰۹ تا کنون ۲ آرش برهانی پاس تهران، استقلال تهران ۱۰۳ ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۶، ۲۰۰۷ تا کنون ۳ فریدون فضلی تراکتورسازی، ابومسلم، استقلال اهواز، صباباتری ۸۴ ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۲، ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۰ ۴ مهدی رجب‌زاده فجر سپاسی، ذوب آهن، مس کرمان ۸۴ ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۷، ۲۰۰۹ تا کنون ۵ عماد محمد رضا فولاد خوزستان، سپاهان، شاهین بوشهر ۷۰ ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۲ ۶ سیاوش اکبرپور فجر سپاسی، استقلال تهران، استیل‌آذین، تراکتورسازی ۶۶ ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۷، ۲۰۰۸ تا کنون ۷ کریم انصاری‌فرد سایپا، پرسپولیس، تراکتورسازی ۶۱ ۲۰۰۷ تا کنون ۸ ابراهیم توره پیکان تهران، پرسپولیس، سپاهان ۶۰ ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۱ ۹ محسن بیاتی‌نیا پاس تهران، پیکان، استقلال تهران، صبای قم، شاهین بوشهر، ذوب‌آهن ۵۹ ۲۰۰۱ تا کنون سید جلال رافخایی ملوان، ذوب‌آهن ۵۸ ۲۰۰۵ تا کنون ۱۰ ایمان رزاقی‌راد ابومسلم، پاس تهران، سایپا، پیکان، راه‌آهن، صبای قم ۵۶ ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۶، ۲۰۰۹ تا کنون ۱۲ محمد غلامی ملوان، پاس تهران، پاس همدان، استیل‌آذین، داماش گیلان، سپاهان ۵۲ ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۳، ۲۰۰۴ تا کنون ۱۳ هادی اصغری راه‌آهن، سپاهان، پاس همدان، صبای قم ۵۲ ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۱ علیرضا عباس‌فرد برق شیراز، سایپا، صبای قم، استقلال تهران، پیکان، راه‌آهن ۵۲ ۲۰۰۲ تا کنون ۱۴ سید مهدی سید صالحی سپاهان، پیکان، استقلال تهران، تراکتورسازی، پرسپولیس ۶۱ ۲۰۰۷ تا کنون ۵۱ ۲۰۰۱ تا کنون ۱۵ داوود حقی استقلال اهواز، راه‌آهن، پیکان تهران ۵۰ ۲۰۰۳ تا کنون ۱۶ علی دایی پرسپولیس، صباباتری، سایپا ۴۹ ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۷ ۱۸ عباس آقایی پاس تهران، پرسپولیس، سایپا ۴۷ ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۹ آدریانو آلوز استقلال اهواز، سایپا، مس کرمان، داماش گیلان، ملوان ۴۷ ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۰ ادینیو مس کرمان ۴۷ ۲۰۰۷ تا کنون میلاد میداوودی استقلال اهواز، پاس تهران، استقلال تهران ۴۷ ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۸، ۲۰۰۹ تا کنون محمدرضا خلعتبری شموشک نوشهر، ابومسلم، ذوب آهن، سپاهان ۴۷ ۲۰۰۳ تا کنون سعید دقیقی صبای قم، پاس همدان، شهرداری تبریز، سایپا البرز ۴۷ ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۸، ۲۰۰۸ تا کنون ۲۰ جواد کاظمیان سایپا، پرسپولیس، سپاهان، تراکتورسازی ۴۵ ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۶، ۲۰۱۰ تا کنون محمد نوری سپاهان، صبای قم، پرسپولیس ۴۵ ۲۰۰۵ تا کنون ۲۱ رسول خطیبی پاس تهران، سپاهان، تراکتورسازی ۴۴ ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۶، ۲۰۰۹، ۲۰۱۰ تا کنون رضا نوروزی برق شیراز، استیل‌آذین، فولاد خوزستان، نفت تهران ۴۴ ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۸، ۲۰۰۹ تا کنون ۲۳ محسن خلیلی سایپا، پرسپولیس، استیل‌آذین، مس کرمان ۴۲ ۲۰۰۱ تا کنون فرهاد مجیدی استقلال تهران ۴۲ ۲۰۰۷-۲۰۱۲، ۲۰۱۳- ۲۴ علیرضا واحدی نیکبخت استقلال تهران، پرسپولیس، استیل‌آذین، صباباتری ۴۱ ۲۰۰۲ تا کنون ۲۵ غلامرضا رضایی فجر سپاسی، صبای قم، فولاد خوزستان، پرسپولیس ۴۰ ۲۰۰۴ تا کنون ۲۶ فراز فاطمی استقلال تهران، ذوب‌آهن، پرسپولیس، مس کرمان، پرسپولیس ۳۹ ۲۰۰۱ تا کنون بهمن طهماسبی پیکان تهران، فجر سپاسی ۳۹ ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۵، ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۹ محرم نویدکیا سپاهان ۳۹ ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۴، ۲۰۰۵ تا کنون ۳۴ اسماعیل فرهادی ذوب آهن ۳۷ ۲۰۰۵ تا کنون جواد نکونام پاس، استقلال تهران ۳۷ ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۶، ۲۰۱۲-تاکنون ۳۵ علی علیزاده فجر سپاسی، پرسپولیس، استقلال تهران، تراکتورسازی ۳۶ ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۹، ۲۰۱۰ تا کنون ۳۶ محمد حسینی ابومسلم، ذوب آهن ۳۵ ۲۰۰۱ تا کنون سهراب انتظاری پرسپولیس، راه‌آهن ۳۵ ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۹ امیر وزیری ذوب آهن، پیکان، سایپا، استقلال اهواز ۳۵ ۲۰۰۱ تا کنون ۳۹ میثم بائو شموشک نوشهر، استقلال تهران، راه‌آهن، ابومسلم، پرسپولیس، شهرداری تبریز ۳۳ ۲۰۰۳ تا کنون حسین کاظمی سایپا، استقلال تهران، سپاهان، استیل‌آذین، راه‌آهن ۳۳ ۲۰۰۱ تا کنون مجتبی جباری ابومسلم، استقلال تهران ۳۳ ۲۰۰۲ تا کنون ابراهیم صادقی سایپا ۳۳ ۲۰۰۱ تا کنون ۴۴ محمد منصوری برق شیراز، ذوب آهن، مس کرمان ۳۲ ۲۰۰۱ تا کنون افشین چاووشی پگاه گیلان، داماش گیلان، استیل‌آذین ۳۲ ۲۰۰۷ تا کنون مهرداد اولادی پرسپولیس، ملوان ۳۲ ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۷، ۲۰۰۹ تا کنون علی کریمی استیل‌آذین، پرسپولیس ۳۲ ۲۰۰۸ تا کنون ایگور کاسترو ذوب آهن، راه‌آهن ۳۲ ۲۰۰۸ -۲۰۱۲ ۴۶ فرهاد خیرخواه پرسپولیس، تراکتورسازی، پاس همدان ۳۱ ۲۰۰۷ تا کنون محمود کریمی سپاهان ۳۱ ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۹ پژمان نوری پگاه گیلان، پرسپولیس، ملوان ۳۱ ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۱ ۴۹ حسین بادامکی ابومسلم، پرسپولیس ۳۰ ۲۰۰۱ تا کنون ادموند بزیک سپاهان ۳۰ ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۶ ۵۲ کریم باقری پرسپولیس ۲۹ ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۱ علی سامره استقلال تهران، پاس همدان، مس کرمان، مس سرچشمه ۲۹ ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۵، ۲۰۰۹ تا کنون گلزنان خارجی[ویرایش]No. بازیکن باشگاه‌ها گل سال‌ها ۱ عماد محمد رضا فولاد خوزستان، سپاهان، شاهین بوشهر ۷۰ ۲۰۰۵ تا کنون ۲ ابراهیم توره پیکان تهران، پرسپولیس، سپاهان ۶۰ ۲۰۰۷ تا کنون ۳ آدریانو آلوز استقلال اهواز، سایپا، مس کرمان، داماش گیلان، ملوان 47 ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۰ ادینیو مس کرمان ۴۷ ۲۰۰۷-۲۰۱۱
  11. اجزاء واجب نماز[ویرایش] اجزاء واجب نماز به رکن و غیررکن تقسیم می‏شود. ارکان نماز بنابر قول مشهور عبارتند از: نیت، قیام، تکبیرة الإحرام، رکوع و سجود. [۱] ← رکن بودن نیت رکن بودن نیت بنابر قول جزء بودن آن است. [۲] ← قیام نماز مراد از قیام، ایستاده بودن هنگام تکبیرة الإحرام و نیز قیام متّصل به رکوع -یعنی از حالت ایستاده به رکوع رفتن- است. [۳]برخی، قیام در حال گفتن تکبیرة الإحرام را شرط آن دانسته‏اند، نه جزء مستقل در برابر آن؛ چنان که قیام متّصل به رکوع را از مقوّمات رکوع -که در تحقق آن تأثیرگذار است- دانسته‏اند؛ از این رو آن نیز جزء مستقلی در برابر رکوع نخواهد بود. ← سجده در نماز مراد از سجود، هر دو سجده است و یک سجده رکن نیست. [۴] ← رو به قبله بودن برخی، رو به قبله بودن را در حال اختیار از ارکان نماز بر شمرده‏اند؛ [۵]چنان که از برخی قدما رکن بودن قرائت نقل شده است. [۶] ترک رکن یا زیادی رکن[ویرایش] در اینکه تنها ترک رکن -به عمد یا سهو- موجب بطلان نماز است یا زیادی آن نیز -از روی عمد یا سهو- نماز را باطل می‏کند، اختلاف است. [۷] [۸]قول دوم، معروف و مشهور است. [۹] ← زیادی در نیت، قیام و تکبیرة الاحرام در بعضی ارکان همچون نیت، زیادی تصوّر ندارد؛ [۱۰]چنان که زیادی قیام با زیادی تکبیرة الإحرام یا رکوع متصوّر است نه به تنهایی. [۱۱] زیادی تکبیرة الإحرام، هر چند سهوی بنابر مشهور موجب بطلان نماز است. [۱۲] [۱۳]برخی، زیادی سهوی را مبطل ندانسته‏اند. [۱۴] ← زیاد کردن رکوع و سجده زیاد کردن رکوع و سجود در هر حال موجب بطلان نماز است، [۱۵]جز در نماز جماعت، در صورتی که مأموم پیش از امام از رکوع یا سجده سر بردارد. نظر مشهور در این فرض، وجوب بازگشت و متابعت از امام و قول مقابل آن، استحباب بازگشت است. در اینکه حکم یاد شده به مورد سهو اختصاص دارد [۱۶]یا صورت عمد را نیز شامل می‏شود، اختلاف است. قول نخست به مشهور نسبت داده شده است.[۱۷] ترک سهوی رکن[ویرایش] هرگاه نمازگزار از روی سهو رکنی را ترک کند، تا زمانی که محل تدارک آن باقی است، می‏تواند آن را تدارک کند و نمازش صحیح است. مراد از محلّ تدارک، داخل نشدن در رکن بعدی است؛ جز تکبیرة الإحرام که محلّ آن عدم دخول در قرائت است. از برخی نقل شده که‏ محلّ تدارک تکبیرة الإحرام، همچون سایر ارکان، داخل نشدن در رکن بعدی (رکوع) است؛ لیکن بر قول اوّل ادعای اجماع شده است.[۱۸] رکن در حج[ویرایش] به هر یک از چهار زاویه کعبه را رکن گفته می‌شود که در باب حج از آن سخن به میان آمده است. ارکان حج و عمره[ویرایش] نیت، احرام، طواف، وقوف در عرفات، وقوف در مشعرالحرام و سعی بین صفا و مروه ارکان حج؛ و نیت، احرام، طواف و سعی از ارکان عمره به شمار می‏روند. [۱۹]در رکن بودن تلبیه اختلاف است. [۲۰] بطلان حج با ترک رکن[ویرایش] حج با ترک عمدی هر یک از ارکان باطل می‏شود؛ [۲۱] [۲۲]جز وقوفین (وقوف در عرفات و مشعر) که ترک سهوی آن دو نیز با هم موجب بطلان حج می‏گردد. [۲۳] [۲۴] عمره نیز با ترک عمدی هریک از ارکان باطل ‏می‏شود. البته در اینکه نیت در حج و عمره رکن به شمار می‏رود یا نه، اختلاف است. [۲۵]
  12. یکی از بهترین بازی هایی که توسط مایکروسافت برای کنسول x one معرفی شد، ryse: son of the rome بود. بازی ای که ،چند ین سال تا قبل از عرضه کینکت نسل قبل نیز در حال ساخت بوده. عنوانی که در ابتدا قرار بود برای کینکت نسل هفتمی مایکروسافت عرضه بشود که به دلایلی به آینده موکول شد. عنوانی که با مبارزه های اکشن و به تصویر کشیدن ارتش هایی عظیم از روم و یونانیان به همراه جزیاییت فراوان توانسته خود را به برگ برنده ای برای کنسول نسل بعدی Microsoft تبدیل کند. به نوعی ryse: son of the rome اولین عنوان انحصاری crytek برای مایکروسافت است که در نمایشگاه امسال gamescom نیز نمایش خواهد داشت. نمایشی که به طور ویژه به بخش های مولتی پلیر بازی می پردازد. بخش چند نفره ای که در همچین بازی ای با این حال و هوا طبیعتا از هیجان بالایی بر خوردار خواهدبود. در این نمایش که crytek آن را در نمایشگاه gamecome به تصویر کشیده ، crytek به توصیف قسمت های مختلف بخش چند نفره و همچنین معرفی بخشی به نام gladiator پرداخته که در ادامه در تریلر زیر به نمایش گذاشته میشود. http://dl.par30game.ir/trailer/Gamescom2013/gamescom-2013-ryse-son-of-rome-il-trailer-www.Par30Game.iR.HD.mp4
  13. سایت المانی"Gamestop" سری جدید بازی " Grand Theft Auto V "را پیش فروش کرد ، همچنین این سایت تاریخ عرضه این بازی را نیز مشخص نمود، تاریخ عرضه GTA V 15 ژانویه سال 2012 گفته میشود . این سایت همچنین سخنانی پیرامون بازی زده است که به شرح زیر است : شرکت RockStar سری بازی خود را یعنی GTA V را به طور رسمی معرفی نمود ، مجله"Times" در مصاحبه ای با یکی از مسئولان بازی، اقای Dan Houser وی پیرامون این مسئله چنین گفت : که ساخت بازی از مدتها پیش اغاز شده است ولی قبل از ساخت شخصیتها ما ساخت شهرها شروع کرده ایم . وی همچنین اذعان کرد: که در کمک به ساخت سناریو بازی نیز کمک کرده است ،که گفته میشود سناریو بازی 1000 صفحه میباشد . در مورد پلتفرم بازی فعلا گفته میشود برای PlayStation 3 میباشد که قیمت ان 69,99 میباشد . Read more: http://www.bazicenter.com/news/2340#ixzz2uzoDkHLP Follow us: @bazicenter on Twitter | bazicenter on Facebook
  14. ابراز رضایت از داروی جدید سرطان پروستات محققان بریتانیایی از موفقیت اخیر در تهیه داروی سرطان پروستات به عنوان بزرگترین پبشرفت در این زمینه در هفتاد سال گذشته نام برده اند. محققان می گویند داروی جدید هشتاد درصد انواع مقاوم سرطان پروستات را درمان می کندبه گفته این محققان، داروی آبیراترون می تواند هشتاد درصد از موارد سرطان پروستات مقاوم به شیمی درمانی را مداوا کند. این دارو مانع از تولید هورمون هایی می شود که در گسترش سلول های سرطانی نقش دارند. موسسه تحقیقات سرطان در بیمارستان رویال مارسدن لندن امیدوار است این داروی جدید تا دو سه سال دیگر روانه بازار شود. محققان در حال حاضر مشغول آزمایش پیشرفته این دارو بر 1200بیمار در سراسر جهان هستند. سرطان پروستات شایع ترین نوع سرطان در میان مردان است. محققان بر این باورند که هورمون های جنسی مانند تستوسترون که از بیضه ها ترشح می شود، در ایجاد و گسترش این سرطان نقش دارد. درمان های دارویی فعلی سرطان پروستات، ترشح تستوسترون را متوقف می کند ولی محققان به تازگی متوجه شده اند که هر نوع هورمونی می تواند به گسترش سلول های سرطانی کمک کند. هورمون های ترشح شده به وسیله سلول های سرطانی هم به گسترش آنها کمک می کند. داروی آبیراترون جلوی ترشح هورمون های جنسی در سراسر بدن را می گیرد. نتیجه تحقیقات بر روی این دارو در مجله سرطان شناسی بالینی منتشر شده است. این گزارش بر اساس بررسی اثر دارو بر 21بیمار تهیه شده است ولی پزشکان پس از نگارش این مقاله، تحقیقات بر 250بیمار را به پایان رسانده اند. این تحقیقات بیانگر کاهش قابل توجه اندازه تومور سرطانی و میزان پروتئین های ترشح شده به وسیله سلول های سرطانی است. وضع جسمی بسیاری از بیمارانی که به مدت دو سال و نیم به وسیله این محققان تحت نظر قرار داشتند نیز بهتر گزارش شده و نیاز بسیاری از آنها به مورفین برای کاهش درد ناشی از سرطان نیز کمتر شده است. در این حال به گفته دکتر جوهان دبونو، سرپرست گروه محققان، به تحقیقات بیشتری برای تایید اثر آبیراترون در درمان نوع مقاوم سرطان پروستات نیاز است. پزشکان ابراز امیدواری می کنند این دارو در درمان سایر سرطان ها مانند سرطان پستان هم کاربرد داشته باشد.